Σταματά η παραγωγή του Wii

To πλέον εμπορικά επιτυχημένο οικιακό σύστημα της Nintendο και τυπικά στη... σύνταξη Το κινηματογραφικό κλισέ υποστηρίζει πως "όλα τα καλά τελειώνουν" κάποια στιγμή - ειδικά, μάλιστα, αν πρόκειται για... ανέλπιστα καλά, προσδιορισμός που περιγράφει με ακρίβεια το Wii και την εμπορική του πορεία. Η Nintendo ανακοίνωσε μέσα από το ιαπωνικό της επίσημο site ότι το πολυσυζητημένο της οικιακό σύστημα, το οποίο υπέστη πρακτική... ευθανασία από την ίδια πριν από 2 χρόνια με την ανακοίνωση του WiiU, σύντομα θα σταματήσει να παράγεται πλέον. Μπαίνει έτσι και τυπικά "μία τελεία" στην αξιολύπητα καθοδική πορεία που σημείωνε τους τελευταίους 18 μήνες το Wii, πορεία που δεν ήταν δυνατόν να επιβραδύνει ούτε η πρόσφατα ανανεωμένη (αλλά σημαντικά περιορισμένη) έκδοσή του. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να... τραγικοποιεί τα πράγματα κανείς, καθώς το Wii όχι μόνο υπήρξε το πλέον εμπορικά επιτυχημένο οικιακό σύστημα στην ιστορία της Nintendo - η πελατειακή του βάση ξεπέρασε παγκοσμίως τα 100 εκατομμύρια συστήματα στα τέλη Ιουλίου - αλλά και το τρίτο πλέον επιτυχημένο εμπορικά στην ιστορία των οικιακών συστημάτων γενικότερα. Μόνο τα πρώτα δύο PlayStation έχουν σημειώσει υψηλότερες πωλήσεις. Είναι μία επιτυχία που η Nintendo σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει το 2006, όταν το Wii εισερχόταν στην αγορά τεχνολογικά κατώτερο από τα ανταγωνιστικά του συστήματα και διαδεχόμενο ένα σύστημα θεαματικά αποτυχημένο, το Gamecube. Η διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο χειρισμού του, ωστόσο, και το αποτελεσματικό marketing της ιαπωνικής εταιρείας - κυρίως στις ΗΠΑ - κατόρθωσαν να δώσουν τόση ώθηση στο Wii, ώστε να "αφήσει πίσω του" για σημαντικό χρονικό διάστημα τόσο το PS3, όσο και το Xbox 360, με "διαφορά" πολλών εκατομμυρίων συστημάτων. Το αν και κατά πόσο το Wii θ' αποδειχθεί "νικητής" όσον αφορά στον αριθμό πωληθέντων συστημάτων της γενιάς που πλησιάζει στο τέλος της, απομένει ν' αποδειχθεί: τα PS3 και Xbox 360 έχουν μόλις ξεπεράσει τα 80 εκατομμύρια συστήματα έκαστο, μεν, όμως έχουν μπροστά τους 18-24 μήνες ακόμη ενεργούς και ίσως να... κάνουν την έκπληξη "στο ενενηκοστό λεπτό". Υπάρχουν, άλλωστε, δύο στοιχεία που αμαυρώνουν την συνολική πορεία του Wii: ο πολύ χαμηλός δείκτης πωληθέντων games ανά σύστημα, καθώς πολύς κόσμος δεν έπαιξε ποτέ περισσότερα από... 3-4 διαφορετικούς τίτλους του (κι αυτοί ανήκαν όλοι σχεδόν στη Nintendo), αλλά και η ντροπιαστικά ελλειπής αξιοποίηση του Internet και των υπηρεσιών στο πλαίσιο χρήστης του συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας. Και τα δύο αυτά προβλήματα η Nintendo προσπαθεί να τα διορθώσει με το WiiU, όχι όμως με ιδιαίτερη επιτυχία μέχρι στιγμής - για την ακρίβεια, θα έλεγε κανείς πως το WiiU όχι μόνο "κληρονόμησε" πάρα πολλά από τα αρνητικά του Wii, αλλά... προσέθεσε και νέα. Σε κάθε περίπτωση, το Wii "περνά στην ιστορία" των video games ως το σύστημα εκείνο που καθιέρωσε στη συνείδηση του κοινού το χειρισμό με την ανίχνευση κίνησης: το περιφερειακό EyeToy της Sony προηγήθηκε κατά μία 5ετία ως μηχανισμός, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να προσελκύσει το ίδιο ενδιαφέρον ως προϊόν. Το Wii κατάφερε ακριβώς αυτό. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, λοιπόν!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια