Τι είναι το Demand-side Platform;

Μέχρι στιγμής, όλοι γνωρίζαμε τον πιο διαδεδομένο τρόπο Web Marketing, ο οποίος βοηθούσε στην προώθηση των επιχειρηματιών που έχουν κατασκευάσει μια ιστοσελίδα, ένα eshop, κοκ.
Η διαφήμιση στο διαδίκτυο έχει επεκταθεί σε τεράστιο βαθμό, ενώ ταυτόχρονα, η τεχνολογία δημιουργεί επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο η online διαφήμιση πωλείται και αγοράζεται και οι λεγόμενες “demand-side” πλατφόρμες έχουν διαδραματίσει μεγάλο ρόλο στην επίτευξη αυτής της αλλαγής. Σας παραθέτουμε μία εισαγωγή σχετικά με το τι είναι τα DSPs και τι ακριβώς κάνουν.


Συχνά ακούμε για τις demand-side πλατφόρμες. Τι είναι;

Πρόκειται για ένα κομμάτι λογισμικού που χρησιμοποιείται για να εισάγει την διαφήμιση σε μια αυτόματη τροχιά. Το DSP συχνά χρησιμοποιείται από διαφημιστές και πρακτορεία για να τους βοηθήσει, παρουσιάζοντας video διαφημίσεις κινητών και αναζήτηση διαφημίσεων. 

Γιατί έχουν τόση σημασία;

Παλαιότερα, οι διαφημίσεις αγοράζονταν και πωλούνταν ανάμεσα σε αγοραστές διαφημίσεων και πωλητές που, συχνά, ήταν δαπανηροί και αναξιόπιστοι. Το DSP βοηθά ώστε να γίνει αυτή η διαδικασία πιο φθηνή και πιο άμεση βγάζοντας ανθρώπους από μέρη της διαδικασίας, όπως επίσης και την ανάγκη για διαπραγμάτευση των ποσοστών και τη χειροκίνητη αποστολή εντολών εισαγωγής διαφήμισης.  

Πώς ακριβώς δουλεύουν;

Είναι περίπλοκο. Η κεντρική ιδέα είναι ότι τα DSPs επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να αγοράζουν “impressions” μέσα από ένα εύρος εκδοτικών sites, αλλά στόχευαν σε συγκεκριμένους χρήστες, βάση πληροφοριών όπως η τοποθεσία τους και οι προηγούμενες αναζητήσεις τους. Οι εκδότες διαθέτουν τα “impressions” τους μέσω σημείων πώλησης που ονομάζονται “adexchanges”, και τα DSPs αποφασίζουν αυτόματα ποια από αυτά τα “impressions” αξίζει περισσότερο να αγοράσει ο διαφημιζόμενος. Συχνά, η τιμή αυτών των “impressions” καθορίζεται από μια δημοπρασία πραγματικού χρόνου, μέσω μίας διεργασίας γνωστής σαν real time bidding (RTB).Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζονται να μεσολαβήσουν πωλητές, προκειμένου να διαπραγματευτούν τις τιμές με τους αγοραστές και αυτό διότι τα “impressions” κατοχυρώνονται στον μεγαλύτερο πλειοδότη. Αυτή η διαδικασία εκτελείται σεmilliseconds, καθώς ο υπολογιστής του χρήστη φορτώνει μία σελίδα.

Είναι η ίδια διαδικασία με αυτή που εκτελούν τα add networks;

Ναι, κατά μία έννοια. Τα DSPs ενσωματώνονται περισσότερο σε αυτό που τα δίκτυα διαφημίσεων έχουν ήδη προσφέρει, συμπεριλαμβάνοντας πρόσβαση σε ενός μεγάλο εύρος καταλόγων και ικανοτήτων targeting. Όμως σύμφωνα με τα DSPs, το πλεονέκτημα της χρήσης τους έναντι των ad networks είναι η δυνατότητα να αγοράζουν, να προσφέρουν και να συλλέγουν διαφημίσεις χρησιμοποιώντας ένα μόνο κεντρικό εργαλείο και βελτιστοποιώντας τις καμπάνιες ευκολότερα σαν αποτέλεσμα.

Αν τα DSPs αγοράζουν διαφημίσεις, τι σημαίνει αυτό για τους φυσικούς αγοραστές;

Σημαίνει ότι θα υπάρχουν λιγότεροι από αυτούς. Οι εκδότες, διαθέτουν περισσότερο από το εμπόρευμά τους μέσω ανταλλαγών, και πολλοί διαφημιζόμενοι θα προτιμούσαν να αγοράσουν διαφημίσεις χρησιμοποιώντας DSPs γιατί είναι πιο οικονομικό. Παρόλα αυτά, ο ανθρώπινος παράγοντας θα απαιτείται πάντα για την βελτίωση των εκστρατειών και για την διατύπωση διαφημιστικών στρατηγικών. 

Άρα τα DSPs αντικαθιστούν τους οργανισμούς;

Σύμφωνα με μερικούς ναι. Συχνά τα DSPs δουλεύουν με διαφημιζόμενους πελάτες, αντικαθιστώντας αποτελεσματικά τους οργανισμούς όταν πρόκειται για την αγορά media. Οι πελάτες αναφέρουν ότι ακόμα απευθύνονται σε οργανισμούς όταν πρόκειται για στρατηγική και συμβουλές, έχουν όμως αρχίσει να απευθύνονται σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων τωνDSPs για την αγορά των διαφημίσεων.

Ποια είναι τα επικρατέστερα DSPs;

Η λίστα των πωλητών της DSP τεχνολογίας συμπεριλαμβάνει τα Googles Invite Media,MediaMathTurnDataXuX+1 και πολλά ακόμα. Μερικά DSPs είναι εστιασμένα σε συγκεκριμένα κανάλια όπως κινητά και video. Μερικοί οργανισμοί λειτουργούν με δικές τους πλατφόρμες αγοράς, γνωστές σαν “trading desks”, χρησιμοποιώντας τεχνολογία με την άδεια ορισμένων από των παραπάνω εταιρειών.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια